Ponieważ Google zajmuje się dopasowywaniem zapytań do wyników wyszukiwania, wysoki współczynnik odrzuceń wysyła zły sygnał do Google. Algorytm zacznie przesuwać cię w dół wyników wyszukiwania.

Pamiętasz badania Briana Deana ponad milion wyników wyszukiwania?

Stwierdził, że niskie współczynniki odrzuceń są silnie związane z wyższymi rankingami Google:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Znajdź Swój Współczynnik Odrzuceń

Aby znaleźć współczynnik odrzuceń, Zaloguj się do Google Analytics, a następnie przejdź do zachowanie > zawartość witryny > wszystkie strony:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Jaki jest akceptowalny współczynnik odrzuceń?

To zależy od branży lub niszy, w której się znajdujesz. Więc trudno wymyślić jedną figurę dla każdego.

Ale oto kilka danych "ballpark" dla współczynników odrzuceń dostarczonych przez Go Rocket Fuel

Współczynnik odrzuceń od 26 do 40% jest doskonały

41-55% to średnio

56-70% jest wyższa od średniej, ale nadal nie ma powodu do paniki

Współczynnik odrzuceń powyżej 70% jest zwykle przyczyną alarmu

Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń

Oto siedem sposobów na zmniejszenie współczynnika odrzuceń:

Zwiększ Czytelność treści, używając krótszych zdań, krótszych akapitów, wielu nagłówków, wąskiej szerokości kolumn, dużej ilości białych spacji, wielu obrazów, punktorów i dużej czcionki.

Przyspiesz czas ładowania strony internetowej – według Kissmetrics 47% konsumentów oczekuje, że strona internetowa załaduje się w ciągu 2 sekund lub mniej.

Upewnij się, że (a) rozumiesz intencję Wyszukiwarki za słowem kluczowym, które kierujesz, oraz (b) że Twoja strona odpowiada na pytanie za tym słowem kluczowym

Miej jasny komunikat i wyraźne wezwanie do działania-czytelnik musi natychmiast wiedzieć, o czym jest Twoja strona i co chcesz, aby zrobił.

Twórz wartościowe treści pasujące do docelowego słowa kluczowego i pomagaj osobom, które używają tego słowa kluczowego w wyszukiwaniu

Używaj zwrotów przejściowych w pisaniu, aby ludzie poruszali się w dół strony

Użyj wewnętrznego linkowania, aby przenieść odwiedzającego do innych postów na powiązane tematy

8. Popraw współczynnik klikalności (Ctr)

To jedno, aby twój artykuł został wymieniony na stronie #1 SERP, ale to zupełnie inna rzecz, aby ludzie klikali Twoją ofertę.

Click Through Rate (Ctr) jest kluczowym czynnikiem SEO w algorytmie Google – im wyższy CTR, tym wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania.

Ta grafika z Neila Patela pokazuje związek między Ctr a pozycją Google:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Poprawa współczynnika klikalności z SERPs jest kolejną istotną strategią pozycjonowania w wyszukiwarkach.

Google obserwuje tę metrykę bardzo uważnie i ma bezpośredni wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania!

Oto pięć wskazówek dotyczących zwiększenia współczynnika klikalności:

Użyj tej formuły dla swojego tytułu meta: Liczba + [potężny przymiotnik] + słowo kluczowe:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

2. Użyj liczb i symboli w tytule meta-wyróżniają się one w SERP:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

3. Zakończ swój opis meta teaserem: umieść wielokropek ( ... ) na końcu opisu meta-ludzie klikają w link, ponieważ chcą wiedzieć, co będzie dalej:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

4. Dołącz swoje słowa kluczowe do adresu URL:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

5. Użyj słów kluczowych w meta title i Meta description-Google umieści je pogrubioną czcionką:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

9. Popraw "Czas Przebywania"

Czas pobytu, zwany także "czasem na stronie", jest jedną z metryk, których Google używa do pozycjonowania stron.

Powód, dla którego czas oczekiwania jest tak ważny dla Google, jest dość prosty: im więcej czasu osoba spędza na twojej stronie, tym bardziej prawdopodobne jest, że Twoja treść odpowiada na ich zapytanie.

A im dłużej ludzie spędzają na twojej stronie, tym wyżej będziesz w wynikach wyszukiwania-kolejny świetny sposób na poprawę pozycjonowania w wyszukiwarkach!

Aby uzyskać kilka świetnych wskazówek, jak zwiększyć czas na stronie, spójrz na mój artykuł siedem najlepszych sposobów na zwiększenie czasu na stronie i uzyskać wyższe rankingi.

10. Spraw, aby Twoja strona była łatwa do skanowania

Trudno jest przeciętnemu odwiedzającemu przejść poniżej zagięcia, jak pokazuje poniższa grafika:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Badania Dr. Jakoba Nielsona pokazują, że ludzie spędzają aż 57% swojego czasu powyżej "fałdy" (tj. na pierwszym ekranie treści).

Jak sprawić, by odwiedzający nadal skanowali Twoją stronę?

Zwiększ łatwość skanowania strony, rozbijając ściany tekstu za pomocą krótkich akapitów, nagłówków i pod nagłówków, obrazów i dużych czcionek (16 px i więcej).

Oto kilka wskazówek Susan Greene, jak sprawić, by treści internetowe były bardziej czytelne.

Możesz również uczynić swoje strony o wiele bardziej skanowalnymi, korzystając z dobrej wizualnej hierarchii, jak wyjaśnia UX Planet w "działaniach i zakazach projektowania stron internetowych".

Ludzie skanują, gdy po raz pierwszy pojawią się na stronie internetowej: szybko chcą zobaczyć, co strona ma dla nich istotne.

Oto przykład, jak narysować w oku gościa za pomocą hierarchii wizualnej:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

11. Użyj polecanego obrazu

Polecany obraz to obraz, który jest powiązany z Twoim postem WordPress bog. Zazwyczaj zawiera grafikę oraz tytuł Twojego posta na blogu:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Opcję powiązania polecanego obrazu z postem na blogu można znaleźć w prawej kolumnie ekranu edycji postu na blogu:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Dlaczego polecany obraz pomaga w pozycjonowaniu w wyszukiwarkach?

Na początek, gdy opublikujesz link do swojego wpisu na blogu na Twitterze, Twój wyróżniony obraz zostanie umieszczony w poście.

I zgodnie z buforem, tweety z obrazami otrzymują 87% więcej kliknięć, ponowne tweety i ulubione:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Aby wyświetlić polecany obraz na Twitterze i Facebook, przejdź do panelu Yoast na ekranie edycji posta na blogu i kliknij ikonę "Udostępnij".

Znajdziesz zakładkę dla Twittera i zakładkę dla Facebook:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Oto niektóre z zalet korzystania z polecanego obrazu w swoim poście na blogu, wymienionych przez wpmudev:

Przyciąga uwagę odwiedzających

Mówi odwiedzającym, o czym są Twoje treści, nie zmuszając ich do czytania czegokolwiek

Polecane obrazy pośrednio poprawiają SEO.

Wyróżniony obraz sprawia, że oczy czytelników odrywają się od tekstu

Wzmacnia wizerunek strony internetowej

12. Link Do Stron Z Autorytetami

Możesz być zaskoczony słysząc, że linkowanie poprawi twoje pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

W końcu większość właścicieli blogów martwi się linkami do innych witryn. Obawiają się, że zaszkodzi to ich rankingom w wyszukiwarkach, zmniejszy ich page rank lub po prostu stworzy punkty wyjścia dla odwiedzających.

Ale prawda jest wręcz odwrotnie. Linkowanie do witryny autorytet wzmocni twoje pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

Oto niektóre z powodów, dla których zewnętrzne linkowanie jest pozytywne SEO:

Sprawia, że Twój zasób jest bardziej wartościowy dla czytelników, a zatem bardziej prawdopodobny do udostępnienia

Daje możliwość budowania relacji z innymi blogerami

Tworzy zachętę dla innych stron do linkowania do ciebie (wzajemność jest zasadą napędową w ludzkich zachowaniach)

Według Moz, linkowanie do odpowiednich stron internetowych jest prawdopodobnie nagradzane przez wyszukiwarki w ich algorytmach.

Ale jest jeszcze jeden powód, aby linkować do innych stron:

Być może zauważyłeś, że w prawie wszystkich moich postach na blogu linkuję do artykułów o najwyższej pozycji, aby uzyskać więcej informacji na konkretny temat.

Natychmiast po opublikowaniu mojego postu wysyłam tweeta do tych innych stron, informując ich, że właśnie wspomniałem o nich w moim ostatnim poście.

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Prawie zawsze odpowiadają, udostępniając artykuł maja na Twitterze.

Wynik?

W ciągu godziny od wejścia na żywo każdy mój nowy post na blogu ma od 10 do 20 udziałów w mediach społecznościowych. Zgoda, to niewiele. Ale to dobry impuls do nowego artykułu.

13. Target Long Tail Keywords

To jest naprawdę istota pozycjonowania w wyszukiwarkach!

Największym błędem, jaki widzę blogerów, jest nie przeprowadzanie badań słów kluczowych przed napisaniem postów na blogu. Drugim największym błędem, jaki widzę, jest to, że blogerzy kierują słowa kluczowe na głowę zamiast słów kluczowych z długim ogonem.

Słowo kluczowe head to słowo kluczowe, które zawiera tylko jedno lub dwa słowa. Przykładem może być "edytor WordPress".

Główne słowa kluczowe zazwyczaj mają miesięczną objętość wyszukiwania w tysiącach. Ale mają też ogromną konkurencję.

Jako początkujący bloger po prostu nie masz szans na ranking na stronie # 1 Google dla słowa kluczowego head.

Więc jakie jest rozwiązanie?

Wybierz długie słowa kluczowe.

Są to słowa kluczowe, które zawierają trzy lub więcej słów. Zazwyczaj mają miesięczny wolumen wyszukiwania w setkach. Ponieważ ich objętość wyszukiwania jest znacznie niższa, konkurencja do rangi dla tych słów jest również znacznie niższa.

Wracając do naszego przykładu, słowem kluczowym long tail byłoby "alternatywy dla edytora WordPress" lub "wskazówki edytora WordPress".

Ale gdzie można znaleźć słowa kluczowe long tail?

Oto moje cztery ulubione metody wyszukiwania słów kluczowych long tail:

Google Auto Suggest

Prawdopodobnie zauważyłeś, że po wpisaniu zapytania Google daje Ci garść popularnych zapytań, które wpisali inni wyszukiwarze:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

To fantastyczne słowa kluczowe z długim ogonem!

I wiesz, że ludzie szukają na tych warunkach, ponieważ tam Google dostał je-z poprzednich wyszukiwań.

"Powiązane wyszukiwania" Google

Być może zauważyłeś podczas wyszukiwania, że Google daje listę powiązanych słów kluczowych na dole strony:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

"Powiązane wyszukiwania" Google to kopalnia złota dla słów kluczowych long tail!

Wskazówka: zrób krok dalej: wybierz jedno z "powiązanych wyszukiwań" i wpisz je w Google, a następnie spójrz na "powiązane wyszukiwania" dla tego słowa kluczowego.

Reddit

Jeśli ludzie dyskutują o czymś na Reddicie, możesz być pewien, że szukają tego w Google. Jest to więc kolejne świetne miejsce, aby znaleźć słowa kluczowe o długim ogonie.

Po prostu przejdź do reddit i wpisz słowo kluczowe seed:

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Od razu widzę 5 możliwych słów kluczowych long tail:

"adnotacja tekstu w edytorze wordpress"

'edytuj wordpress z MAMP'

"usuń znaczniki HTML z WordPressa"

"utwórz własną stronę kategorii w wordpress"

'edycja plików PHP w edytorze wordpress'

Ubersuggest

Ubersuggest ściąga swoje dane z Google Suggest. Bierze swoje słowo nasienne, a następnie przechodzi przez alfabet w poszukiwaniu odmian.

ybwvGgW945eJ88LR